12 Ekim 2009 Pazartesi

Trigonometrik Oranlar ve Kullanım Alanları




    • Trigonometrinin Kullanım alanları:
  • Birçok alanda trigonometrik oranlar kullanılıyor.
  • İnşaat Mühendisliğinde,Coğrafyada,Uçak Mühendisliğinde, Uzay Bilimlerinde…






Günümüzdeki Teknolojik ilerlemelerin kaynağı Uydu yayınları açısal hesaplara dayanır.


Trigonometrik oranlar ve işlem özellikleri:

























Bazı Özel Trigonometrik Oranlar

Dikkat edersek tümler açıların oran değerleri de aynıdır.


Bu oranlar matematik işlemleri için ezberlenmesi(bilinmesi)

öneriliyor.

TRİGONOMETRİ CETVELİ


Sin 23=Cos67=0,3907 Tablonun altından seçilir.







11 Ekim 2009 Pazar

TRİGONOMETRİK ORANLAR

Yeni Matematik Projemiz
Trigonometrik Oranlar

Yaşadığımız yüzyılda bilginin güç olduğu düşünülecek olursa neferimiz olan öğrencilerimiz eğitimleri ayrı bir önem taşımaktadır.Bu nedenle öğrenmenin en kalıcı yöntemi olan Proje Tabanlı Eğitimi model olarak alacağız.

Proje yöntemi bir problemin bireysel ya da grup halinde ele alınarak, özellikle yaşama dönük sonuçlar ya da ürünler ortaya koymayı amaçlayan bir öğretim yöntemidir.Okul ile yaşam arasında bağ kurabilme açısından yararlı bir yöntemdir.


Proje süresi:6 hafta
(haftada 4 ders saatinden=24 ders saati)
Sınıf Seviyesi: 8. Sınıf

Öğrencilerimize şimdiden BAŞARILAR DİLİYORUZ.

******************************************************************************************************************

Proje Özeti


Bu araştırmalı, konuyu analiz edip problemleştirerek çözümlemeli proje çalışmasında öğrencilerden ;

Kendilerini bir uçak veya uzay aracı pilotu gibi düşünmeleri istenir.Mesleklerinde açısal sapmaların önemini vurgulayacak senaryolar oluşturmaları ve içinden iki tanesini çözümlemeleri istenir.Bu senaryoları oluştururken günümüzde veya yakın geçmişte olan uçak veya uzay yolculuğu ile ilgili haberlerden de yararlanabileceklerdir.


Raporlarını ve araştırmalarını teknoloji kullanarak akranlarına sunacaklardır.


******************************************************************************************************************


Projeyi hazırlayan Öğrenci Grubu:


Grup S.O.S
Nurçin Sayan İlköğretim Okulu 8/B sınıfından


Kübra AYDOS Eda ÖZDEMİR Büşra YAĞLI



Rehber Öğretmen:

Yeşim Yıldırım (Matematik Öğretmeni)

........................................................................................................................................................................
Proje Uygulama Zaman Çizelgesi

1. Hafta:
Trigonometrik oranları araştırıp kullanım alanlarının ve işlem özelliklerinin araştırılması yapılır.
İlk üç hafta öğrenciler bireysel çalışacaklardır.

2. Haftanın sonunda :

Aşağıdaki kazanımları ölçen Yazılı - sözlü sınav uygulanır.
Kazanımlar:
Dik üçgendeki trigonometrik oranları yazabilme.
Pisagor teoremini uygulayabilme.
El.notu1 ve El.notu2 dağıtılır.
Sınav 1 uygulanır ve değerlendirilir.

3.Haftanın sonunda :

Aşağıdaki kazanımları ölçen Yazılı - sözlü sınav uygulanır.
Kazanımlar:
Birbirine eşit trigonometrik açısal değerlerini yazabilme.
Trigonometrik cetveli kullanabilme.
Konu ile ilgili problem oluşturabilme.
Sınav 2 uygulanır.
El.notu3 dağıtılır.


4.Haftanın sonunda:


Grup çalışması başlar.
Bir bülten veya broşür hazırlanır.
5.Haftanın sonunda:
Broşür, bülten ve varsa afişler değerlendirilir.
Web sitesi değerlendirmeleri yapılır.

6.Haftanın sonunda:

Grupların sunuları dinlenip, sunu değerlendirmeleri yapılır.

...........................................................................................................................
Hazırlamış olduğumuz Trigonometrik Oranlarla ilgili Senaryo hazırlığımızı yayınlıyoruz.Umarız yararlı olur ve beğenirsiniz.

Grup Araştırması ve Değerlendirmesi:
Matematik dersinden yeni projemizin konusu Trigonometrik Oranlar.İlk başladığımızda biraz karmaşık ve zor olduğunu düşündük.Ama zamanla çok ilgimizi çekti.Özellikle senaryo (problem) oluşturma aşamasındaki araştırmalarda gerçek hayatta gerçekleşen çok ilginç uçak ve uzay araçı kazaları inceledik.
Içlerinden seçtiğimiz Senaryolardan bir kaç tanesini sizinle paylaşmak istiyoruz.Çözümleri sunumumuzda.

1.Senaryo


Uzayda İki Uydu Çarpıştı
Şubat 12, 2009
Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi NASA’dan konuya ilişkin yapılan açıklamada, uyduların önceki gün, Sibirya’nın 805 kilometre kadar üstünde çarpıştıkları bildirildi.
NASA yetkilileri, 2 çok büyük enkaz bulutu meydana getiren çarpışmadan, uydulardan daha aşağıda bir yörüngede bulunan Uluslararası Uzay İstasyonu’nun (UUİ) zarar görme riskinin düşük olduğunu söylediler.(http://www.habergunluk.com/Teknoloji-Bilim/25247-Sibirya-nin-805-kilometre-ustunde-carpisti.html)

Bu haberi okuduğumuzda hemen problemini yazdık:
Roket yeryüzünden 90 derecelik açı ile fırlatılması gerekirken 4 derecelik farkla 86 derece ile fırlatılmıştır.
(Roket yine 6000 km yol almıştır.) Bu durum hangi sakıncalar doğurabilir?
2. Senaryo:


Isparta'da, 30 Kasım 2007'de 57 kişinin ölümüyle sonuçlanan uçak kazasıyla ilgili "Uçağın yere yaklaştığını gösteren ve arızalı olduğu saptanan cihaz çalışsaydı bu uçak düşer miydi?" diye konuşan görevli….



Bu haberi okuduğumuzda hemen problemini yazdık:
Bir uçak pilotu iniş sırasında iniş koordinat açısı (yeryüzü ile) 60 derece verilmiş fakat yanlışlıkla 10 derece fazla yani 70 derece ile inişe geçmiştir. Uçak o an yerden 4000 m yüksekliktedir.
Bu hata hangi olumsuz olaylara yol açabilir?

.............................................................................................................................
Yararlandığımız Kaynaklar:

http://teachonline.intel.com/
http://internettv.meb.gov.tr/index.asp?NO=2
http://www.matematiksevgisi.com
http://www.mebvitamin.com/
http://www.nethaber.com/Toplum/110213/2007de-57-kisinin-oldugu-ucak-kazasinin-davasi)
http://odevdunyam.blogcu.com/Trigonometri+8_+Sinif/
http://www.maths.lth.se/query/answers/q200605.html
http://matematikk.blogcu.com/8-sinif-trigonometri_12118731.html
http://internettv.meb.gov.tr/dersler.asp?NO=60&Submit=Listele
http://download.intel.com/education/common/tr/resources/eo/resources/Copyright/Activity_Resources/Copyright_Chaos_Details.ppt#344,14,Hem Eğitimciler Hem Öğrenciler İçin Boyut ve Bölümlerle İlgili Kısıtlamalar1
http://teachonline.intel.com/tr/course/view.php?id=372&page=99601
http://www.genbilim.com/content/view/1373/

...........................................................................................................................


İletişim Bilgileri
Nurçin Sayan İlköğretim Okulu
Turan Güneş Bulvarı
Çankaya /ANKARA
Tel: (312)4389820
http://www.nurcinsayan.meb.k12.tr
331210@meb.gov.tr